Финансијско-рачуноводствени техничар
Добродошли на интернет страницу за серију уџбеника Принципи економије!
Уџбеник Принципи економије намењен је пре свега ученицима средњих економских школа који се образују за профил финансијско-рачуноводствени техничар. Рађен је по угледу на најпознатије иностране уџбенике који се баве материјом увода у економију.
Уџбеник је намењен ученицима првог разреда средњих економских школа образовног профила финансијско-рачуноводствени техничар.
- Градиво је презентовано на прегледан и систематичан начин
- Уџбеник је писан јасаним, лако разумљивим стилом
- Обилује илустрацијама, занимљивостима, табелама и сликама
- Садржи разноврсне проблемске задатке и студије случаја
- Додатна објашњења, за ученике који желе да сазнају више, дата су у посебним прозорима
- Теорију је увек праћена примерима из праксе
- Кључне речи и непознати појмови су обележени и објашњени
- Дефиниције и кључне реченице су извојене и наглашене
- На крају сваке наставне јединице дата су питања и задаци за проверу знања
- На крају сваког поглавља налази се резиме обрађених садржаја
- Састоји се од пет поглавља:
- Економска наука: развој, принципи и методи анализе
- Понуда и тражња и функционисање тржишта
- Трошкови производње
- Тржишне структуре и понашање предузећа
- Тржиште фактора производње и функционална расподела дохотка
Аутори
др Биљана Пешаљ
др Ђорђе Митровић
Одабрани одломци из рецензија:
„Као још један аргумент у прилог препоруке датог рукописа за употребу у настави, наводимо и то да је уџбеник писан не само да ученицима омогући лакше савладавање прописане наставне материје, већ и да наставницима омогућава да лакше припреме час и одрже наставу. Стил уџбеника је такав да наставнике такође упућује на то какве би примере или питања могли или би требало да прораде са ученицима на часу.”
– др Дејан Трифуновић, редовни професор Економског факултета Универзитета у Београду
„Обрадом садржаја у рукопису, аутори су проучавању економије приступили на један иновативан и оцена је, подстицајан начин. Наведено је инспиративно за процес проучавања низа изазовних питања у економији. Садржај уџбеника репрезентује природу знања економске науке и исти је заснован на научно потврђеним теоријама, чињеницама и закључцима, а начином излагања одговара методологији економске науке и прати савремена достигнућа у овој области.”
– Милан Кецман, наставник економске групе предмета у Петој економској школи „Раковица”, Београд
„Поједине наставне теме обрађене су на једноставан начин, уз примере који се лако могу препознати у свакодневном животу, што је важно приликом учења (нпр. примери везани за интернет и савремену компјутерску технологију која чини саставни део живота ученика чијем узрасту је намењен овај уџбеник). У уџбенику постоје појединачна визуелна истицања подела, као и набрајања фактора и карактеристика у оквиру сваке наставне јединице где је то присутно, ради лакшег савладавања градива, било стављањем редних бројева или цртица, као и болдовањем појмова.”
– Павле Брковић, наставник економске групе предмета у Економској школи у Чачку