Економски техничар
Добродошли на интернет страницу за серију уџбеника Принципи економије!
Уџбеници Принципи економије намењени су пре свега ученицима средњих економских школа који се образују за профил економски техничар. Рађени су по угледу на најпознатије иностране уџбенике који се баве материјом увода у економију. У првој години ученици се упознају са микроекономским, а у другој са макроекономским питањима.
Принципи економије, уџбеник за 1. разред економске школе
Уџбеник је намењен ученицима првог разреда средњих економских школа образовног профила економски техничар.
- Градиво је презентовано на прегледан и систематичан начин
- Уџбеник је писан јасаним, лако разумљивим стилом
- Обилује илустрацијама, занимљивостима, табелама и сликама
- Садржи разноврсне проблемске задатке и студије случаја
- Додатна објашњења, за ученике који желе да сазнају више, дата су у посебним прозорима
- Теорију је увек праћена примерима из праксе
- Кључне речи и непознати појмови су обележени и објашњени
- Дефиниције и кључне реченице су извојене и наглашене
- На крају сваке наставне јединице дата су питања и задаци за проверу знања
- На крају сваког поглавља налази се резиме обрађених садржаја
- Састоји се од три поглавља:
- Економска наука: развој, принципи и методи анализе
- Понуда и тражња и функционисање тржишта
- Трошкови производње
Аутори
др Биљана Пешаљ
др Ђорђе Митровић
Принципи економије, уџбеник за 2. разред економске школе
Уџбеник је намењен ученицима другог разреда средњих економских школа образовног профила економски техничар.
- Градиво је презентовано на прегледан и систематичан начин
- Уџбеник је писан јасаним, лако разумљивим стилом
- Обилује илустрацијама, занимљивостима, табелама и сликама
- Садржи разноврсне проблемске задатке и студије случаја
- Додатна објашњења, за ученике који желе да сазнају више, дата су у посебним прозорима
- Теорију је увек праћена примерима из праксе
- Кључне речи и непознати појмови су обележени и објашњени
- Дефиниције и кључне реченице су извојене и наглашене
- На крају сваке наставне јединице дата су питања и задаци за проверу знања
- На крају сваког поглавља налази се резиме обрађених садржаја
- Састоји се од три поглавља:
- Тржишне структуре и понашање предузећа
- Тржиште фактора производње и функционална расподела дохотка
- Кључни појмови макроекономије
Заједно са уџбеником Принципи економије 1, који се бави микроекономским питањима, чини целину и пружа све неопходне информације за свакога ко стиче прва знања из економије. Уџбеник је рађен по угледу на најпознатије иностране уџбенике из области макроекономије. Иако је текст уџбеника писан у складу са важећим Наставним планом и програмом, заједно са уџбеником за прву годину чини велики искорак у досадашњем приступу и начину објашњавања економских појмова и процеса у средњошколском систему образовања. Због тога га могу користити и ученици других средњих школа којима су у већој или мањој мери потребна одређена основна знања из макроекономије.
Аутори
др Биљана Пешаљ
др Ђорђе Митровић
Одабрани одломци из рецензија:
„Као још један аргумент у прилог препоруке датог рукописа за употребу у настави, наводимо и то да је уџбеник писан не само да ученицима омогући лакше савладавање прописане наставне материје, већ и да наставницима омогућава да лакше припреме час и одрже наставу. Стил уџбеника је такав да наставнике такође упућује на то какве би примере или питања могли или би требало да прораде са ученицима на часу.”
– др Дејан Трифуновић, редовни професор Економског факултета Универзитета у Београду
„Обрадом садржаја у рукопису, аутори су проучавању економије приступили на један иновативан и оцена је, подстицајан начин. Наведено је инспиративно за процес проучавања низа изазовних питања у економији. Садржај уџбеника репрезентује природу знања економске науке и исти је заснован на научно потврђеним теоријама, чињеницама и закључцима, а начином излагања одговара методологији економске науке и прати савремена достигнућа у овој области.”
– Милан Кецман, наставник економске групе предмета у Петој економској школи „Раковица”, Београд
„Поједине наставне теме обрађене су на једноставан начин, уз примере који се лако могу препознати у свакодневном животу, што је важно приликом учења (нпр. примери везани за интернет и савремену компјутерску технологију која чини саставни део живота ученика чијем узрасту је намењен овај уџбеник). У уџбенику постоје појединачна визуелна истицања подела, као и набрајања фактора и карактеристика у оквиру сваке наставне јединице где је то присутно, ради лакшег савладавања градива, било стављањем редних бројева или цртица, као и болдовањем појмова.”
– Павле Брковић, наставник економске групе предмета у Економској школи у Чачку